دسته : فین تک    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۸:۱۰    دیده شده : 613

لیبرا، ارز دیجیتال فیسبوک معرفی شد

فیسبوک بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی و حرف و حدیث، بالاخره تأیید کرد از سال آینده‌ی میلادی ارز دیجیتال عرضه می‌کند. این اولین قدم بزرگ در نقشه‌های فیسبوک برای بلاک‌چین است.

فیسبوک بالاخره از پلتفرم ارز مجازی خود به نام لیبرا رونمایی کرد. برخلاف برخی گمانه‌زنی‌ها، این پلتفرم از ارزهای دیجیتال موجود در بازار پشتیبانی نمی‌کند بلکه میزبان ارز اختصاصی فیسبوک خواهد بود.

براساس گزارش ورج، فیسبوک درحال حاضر مشغول تکمیل این پروژه است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این کار را به اتمام برساند. فیسبوک اتحادیه‌ی غیرانتفاعی لیبرا را به همراه ۲۷ بنیان‌گذار دیگر که در سراسر دنیا حضور دارند، تأسیس کرده است. در فهرست هم‌بنیان‌گذارها، نام شرکت‌های غیرانتفاعی، مؤسسه‌های ارتباطی، شرکت‌های تکنولوژیک و غول‌های اقتصادی بزرگ دیده می‌شود. از مهم‌ترین اعضای این اتحادیه می‌توان ودافون، مسترکارت، ویزا، ای‌بی، پی‌پل، استریپ،‌ اسپاتیفای، اوبر و لیفت را نام برد. ساختمان مرکزی این اتحادیه در ژنو سوئیس قرار دارد.

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank