دسته : آخرین اخبار    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۲:۴۰    دیده شده : 604

بازار متشکل بدنبال واقعی سازی نرخ ارز

دکتر همتی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما درباره بازار متشکل معاملات ارز، گفت: خیلی از نرخ های ارز کنونی در بازار در کشورهای همسایه شکل می‌گیرد و بازار متشکل بدنبال واقعی سازی نرخ ارز است و می‌خواهیم محوریت تعیین نرخ ارز در داخل کشور باشد.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضای عمده اسکناس صرافی ها در بازار متشکل ارزی اتفاق خواهد افتاد، افزود: امسال امتیازات بزرگی را به صادرکنندگان داده ایم و عرضه خیلی خوبی هم در جریان است.
رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: هرکجا صادرکنندگان نتوانند ارز صادراتی خود را در بازار بفروشند، بانک مرکزی آن را خریداری خواهد کرد زیرا ما می‌خواهیم خرید و فروش ها شفاف باشد و نمی‌خواهیم این طور باشد که خرید ۱۰ هزار دلاری مبنای تعیین نرخ خرید یک میلیون دلاری باشد.

نیما و بازار متشکل روی یک پلتفرم قرار می گیرند

وی با بیان اینکه در سامانه نیما حواله های ارزی خرید و فروش شده و در بازار متشکل اسکناس معامله خواهد شد، اظهار داشت: هدف ما در میان مدت آن است که سامانه نیما و بازار متشکل ارزی بر روی یک پلتفروم قرار بگیرد.

همتی با برشمردن دلایل عدم راه اندازی بازار متشکل معاملات ارز گفت: بانک مرکزی شرکت بازار متشکل را راه اندازی کرده است اما این شرکت برای راه اندازی نیاز به یکسری از حداقل‌ها دارد. از جمله اینکه بانک ها باید حساب های ریالی و ارزی باز کنند و سوئیچ های آنها با هم هماهنگ شود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد که برخی از بانک‌ها برای حضور در بازار متشکل آمادگی نداشتند و برخی از صرافی ها نیز نیاز به آموزش داشتند. رئیس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد که هدف از راه اندازی این بازار واقعی شدن نرخ ارز و سر و سامان دادن به نرخ های کوچه و بازار است.

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank