دسته : نظامهای بانکداری در جهان    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۹:۲۲

نرخ بهره منفی در سوئیس

با نرخ منفی 0.75٪، این نرخ سوئیس کمترین نرخ در بین بانک مرکزی جی10 است

تجربه سوئیس با نرخ بهره منفی در حال تحقق در بازار وام مسکن است، برخی از وام دهندگان محلی می گویند که آنها به طور موثر به مردم پول قرض می دهند.

با نرخ منفی 0.75٪، این نرخ سوئیس کمترین نرخ در بین بانک مرکزی جی10 است و بازدهی اوراق قرضه 10 ساله کشور از اواخر سال گذشته کمتر از صفر است.

با این حال، در حالی که هزینه های وام برای صاحبان خانه ها کاهش یافته است، شواهد نشان می دهد که تا کنون نرخ وام مسکن مثبت بوده است و بانک ها در پی اجرای دستور بانک مرکزی سوئیس برای دریافت سود از سپرده های شبانه از مشتریانشان هستند.

شخنگوی بانک زاگر گفت: "در موارد خاص، ما وام های کوتاه مدت را با نرخ بهره صفر یا منفی برای مشتریان نهادی برای تامین مالی با وثیقه های مشابه ارائه می دهیم.

موضوع نرخ بهره منفی دوباره مطرح می شود، زیرا بانک های مرکزی آماده می شوند محرکهایی را ایجاد کنند. بانک ها مدت زیادی از آنها گلایه کرده اند و  و سرجیو ارمیتتی، مدیر اجراییUBS، روز سه شنبه هشدار داد که کاهش بیشتر می تواند حباب های دارایی را آزاد کند.

روزنامه Tages-Anzeiger، که برای اولین بار نرخ وام های منفی را گزارش کرد، مطلبی را به نقل از سخنگوی بانک کانون گریسون ها گفت که گاهی اوقات به وام گیرندگان نهادی که نیازهای مالی آنها هم بزرگ و هم کوتاه مدت است، وام داده می شود.

این روزنامه گفت که میزان وام در بانک های کانتون زوریخ، برن و ژنو هنوز از صفر است.

منبع: بلومبرگ

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank