دسته : پیام رسانهای مالی    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۸:۳۱
شرکت سوئیفت اعلام کرد:

ارایه سرویس جهانی KYC به شرکت‌ها

سوئیفت در بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه (16 دسامبر) اعلام کرد که سرویس رجیستری جهانی KYC خود را به گروه های شرکتی بیشتری ارایه می کند.

ارایه چنین سرویسی به شرکتها برای نخستین بار با 18 گروه مورد حمایت 16 مؤسسه مالی که بیش از 7000 روابط - از جمله بی.ام.دبیو، اسوتیفای و آنلیور - داشتند، مورد آزمایش قرار گرفت و به آنها اجازه داد تا داده های KYC را با همکاران بین المللی هماهنگ کنند.
بارت کلز، رئیس KYC و داده های مرجع سوئیفت گفت: "رجیستری جهانی KYC "مزایای بزرگی برای 5000 بانک و موسسه مالی است که هم اکنون از آن استفاده می کنند.
وی افزود: "همکاری با بانکها و شرکتها، دیدگاه های دقیقی در مورد موانع موجود برای ارایه اثربخش سرویس KYC ارائه داده است و از طریق بستر جهانی، ما این کار را ادامه خواهیم داد تا راهکارهایی را ارائه دهیم که فرایند KYC را برای همه شرکت کنندگان درگیر ساده تر کند."
تطبیق KYC برای بانک ها و شرکت ها یک دغدغه و نگرانی محسوب می شود و بیش از 90 درصد از خزانه داران اذعان داشتند که امروز KYC سخت تر از پنج سال پیش است. بیش از نیمی گفتند "آنها برای جلوگیری از طولانی شدن فرآیند KYC ، تعداد بانکهایی را که با آنها کار می کنند کاهش داده اند."
از آنجا که شرکت ها با چندین شرکای بانکی جهانی، هر یک با مقامات نظارتی مختلف، هماهنگ هستند، داده های KYC باید در تنظیمات بی شمار ارائه شوند. به نوبه خود ، موسسات مالی برای یافتن اطلاعات با گروه های شرکتی باید در تماس باشند و در ضمن اطلاعاتی را از منابع دیگر جستجو می کنند.
کریستینا مولر، مدیر خزانه داری در Spotify AB گفت: "KYC یک فرایند وقت گیر برای ما است و بسیار خوب است سوئیفت این ابتکار عمل را آغاز کرده که منجر به بحث و گفتگو با سایر شرکتها شده است." ما همچنین خوشحالیم که جامعه بانکی از این ابتکار عمل حمایت می کند و همه ما در جهت رسیدن به همان هدف تلاش می کنیم - هدفگذاری برای کاهش بار اداری اجرای KYC. این امر به ویژه برای ما جالب است زیرا همچنان به رشد خود ادامه می دهیم و وارد بازارهای پیچیده ای می شویم ، جایی که KYC می تواند نگرانی جدی ما باشد".
سوئیفت ابتدا در ماه فوریه افتتاح رجیستری KYC خود را برای شرکت ها آغاز کرد. سوئیفت در آن زمان گفت، بانک ها از این طریق سود می برند، زیرا آنها از طریق همان پایگاه داده مرکزی که برای بررسیهای مربوط به KYC استفاده می شود، می توانند به اطلاعات شرکت ها دسترسی داشته باشند و از طریق یک بستر امن امکان اشتراک گذاری کارآمد را فراهم می کنند.
منبع: پیمنتس

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank