دسته : بانکداری در اروپا    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۷:۴۳
انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده انگلیس منتشر کرد:

تعطیلی یک سوم شعب بانکهای انگلیسی از سال 2015 تاکنون

یک سوم شعب بانکهای انگلیسی یعنی 3303 شعبه از سال 2015 تاکنون تعطیل شده اند

براساس گزارش انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده انگلیس، بیش از یک سوم شعب بانک های بریتانیا در کمتر از پنج سال تعطیل شده اند، در حالی که صدها شعبه نیز ساعت باز بودن خود را کاهش داده اند.

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان انگلیس دریافت که در بین ژانویه 2015 و ماه گذشته، 3303 بسته شدن شبکه شعبه بانکی وجود داشته است؛ بانک ها همچنان با "نرخ نگران کننده" شعبه ها را تعطیل کردند.

انجمن می‌گوید که این تعطیل شدن در درجه اول توسط "چهار بزرگ" بانک انجام می شود - گروه رویال بانک اسکاتلند، بارکلیز، HSBC و گروه بانکی لویدز. به گفته آن، RBS تقریباً سه چهارم یا 412 شعبه خود را در سراسر انگلیس بسته است.

بانک NatWest، که بخشی از RBS است، 638 شعبه را بست، که بیشترین کاهش شعبه را نشان می دهد؛ یعنی تقریبا نیمی از شبکه شعب بانک تعطیل شده‌اند. به همین ترتیب، بانکUlster  تعداد 35 شعبه (44 درصد شعب بانک) را بست.

به طور کلی، شبکه شعب بانکهای انگلستان ظرف چهارسال و نیم از 9803 به 6549 شعبه کاهش یافته است. 298 شعب ساعات کاری خود را به 4 روز در هفته ای کمتر کاهش داده‌اند.

از بین فعالان بزرگ مالی، فقط بانکNationwide  تعداد شعب خود را بطور"چشمگیر" (96 درصد) حفظ کرده است.

جنی راس، سردبیر بخش پولی در انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در انگلیس گفت: بسته شدن شعب باعث می شود بسیاری از افراد به خدمات مالی حیاتی دسترسی نداشته باشند و بر توانایی آنها برای دسترسی به پول نقد خود تأثیر بگذارد.

وی گفت: "شعبه های بانکی نقش مهمی در جوامع دارند و به طور یکسان در خدمت مصرف کنندگان و مشاغل هستند. صنعت باید اطمینان حاصل کند که هیچ کس از انتقال دیجیتالی عقب نمانده است و وقتی بانک ها درهای خود را می بندند، مشتریان خود را از خدمات مهم بانکی نمی بندند".

موسسه خیریه عصر انگلیس اظهار داشت: نرخ بسته شدن شعب محلی توسط بانک ها، ضربات بزرگی برای میلیون ها سالمند که به آنها اعتماد می کنند، به ویژه برای کسانی که به صورت آنلاین یا مطمئن با بانکداری موبایل نیستند، ضربه بزرگی بود.


منبع: گاردین

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank