دسته : فین تک    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۷:۱۱
اداره مالیات نیوزیلند اعلام کرد:

پرداخت حقوق به رمزارز در نیوزیلند

نیوزلند اولین کشوری است که به طور قانونی از پرداخت حقوق کارمندان شرکتها به رمزارز حمایت کرده است

تاکنون برای رمزارزها مقررات خاصی وضع نشده است، ارزهای دیجیتالی که به کاربران امکان انتقال بدون رهگیری پول را می دهند. این اقدام کلاس داراییهای قابل سوءاستفاده را در قرین قالبهای اصلی پرداخت قرار می دهد

این مقررات اداره ماليات نيوزلند اجازه مي دهد كه حقوق و دستمزد را از اول سپتامبر به صورت رمزارزهایی مانند بيتكوين پرداخت شوند، البته پرداخت ها باید صورت مرتب و با مبلغ ثابت باشند. ارز دیجیتال انتخابی باید حداقل به یک ارز معمولی هم گره خورده باشد و باید بتواند مستقیماً به یک فرم پرداخت استاندارد تبدیل شود.

این حکم، که توسط اداره درآمد داخلی نیوزلند در یک خبرنامه در تاریخ 7 اوت ارائه شده است، مالیات دهندگان خوداشتغال را از از این قاعده مستثنی کرده است. شرکتهایی که تصمیم می گیرند کارمندان خود را به صورت رمزارز پرداخت کنند، می توانند با پرداخت طرح مالیات بر درآمد، مالیات را تحت قواعد پرداخت نیوزیلند کسر کنند.

علاقه مندان به رمزارز از این خبر در انجمن اجتماعی ردیت استقبال کردند. در یک پست نوشته شده بود: "عالی! یک قدم دیگر به سوی ادغام کامل رمزارز در سراسر جهان".

توماس هالم، وكیل در موسسه حقوقی مستقر در لندن (مكریل ترنر گرت) گفت كه این اقدام "گامی دیگر به سوی دولتها است كه تصدیق می كنند مردم واقعاً مایل به پرداخت در [رمزارز] هستند." وی افزود كه چنین تقاضایی نشان دهنده ی تغییر فرهنگی است. : "برخی از افراد ترجیح می دهند دارایی خود را به صورت رمزارز نگهداری کنند."

حكم جديد سازمان امور مالياتي، مشكلاتي كه رگولاتورها در تعيين چارچوبهاي قانوني براي رمزارزها با آن مواجه هستند را نشان داد كه از چند سال پيش در افکار عمومي به صورت انفجاری مطرح شد و رشد کرد. اداره درآمد داخلی ولزینگتون دارایی های رمزارز را به عنوان دارایی تعریف کرد و خاطرنشان کرد که دارایی های رمزارز در هر جایی به عنوان "پول" تعریف نمی شوند و بنابراین مناقصه قانونی ندارند. با این وجود، مقامات از حقوق رمزپایه ها به عنوان پول مالیات می دهند، زیرا "برخی از رمزها دارای بسیاری از خصوصیات پول هستند. مثلاً بودن . . قابل تقسیم . . و جعل آن سخت است. "

به عنوان دارایی، رمزارزها بسیار ناپایدار هستند و سؤالاتی در مورد مناسب بودن آنها برای نگهداری در اوراق بهادار سرمایه گذاری مطرح شده است. در اوایل سال جاری، فیسبوک غول رسانه های اجتماعی با اعلام خبر رمزنگاری خود با عنوان لیبرا خبرساز شد. مقامات مقررات گذار از آن زمان نگرانی هایی راجع به حریم خصوصی اعلام کرده اند.

آقای هالم افزود که پرداخت از طریق ارزهای رمزپایه "کمی دیوانه وار" است، زیرا نوسانات قیمت ها می توانند بزرگ و سریع باشند. بیت کوین، بزرگترین دارایی دیجیتالی جهان با سرمایه گذاری در بازار، روز دوشنبه با 11،350 دلار معامله شد، براساس داده های بلومبرگ، بیت کوین رکورد 19000 دلار را نیز در سال 2017 زده بود و از آن به بعد به شدت افت کرد. به نظر می رسد راه اندازی لیبرای فیسبوک در ماه ژوئن منجر به سقوط قیمت بیت کوین در طی چند دقیقه شد که نزدیک به 2،000 دلار در پایان ماه گذشته قیمت خود را از دست داد.

منبع: فایننشال تایمز

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank