دسته : پرداخت خرد بین المللی    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۵:۲۷

راه اندازی پرداخت دیجیتال در هند توسط واتس اپ

واتس اپ قصد دارد اولین خدمات پرداخت خود را امسال در هند راه اندازی کند، بازاری برزگ با 400 میلیون کاربر

این شرکت متعلق به فیس بوک طی یک سال گذشته این سرویس را با حدود یک میلیون نفر آزمایش کرده است. اما در حالی که منتظر تصویب آن توسط مقام ناظر پولی هند است، عملا راه اندازی تجاری در این مرحله آغاز شده است.

ویل كاتكارت، رئیس جهانی این شركت در بیانیه ای گفت: «این سرویس باعث می شود پرداخت شخصی به آسانی ارسال پیام شود».

وی افزود: "ما نمی توانیم این سرویس را برای کاربران خود در سراسر هند در سال جاری ارائه دهیم."

هند اولین کشوری خواهد بود که پرداخت واتس اپ را دریافت می کند، اما کاتکارت نگفت که مقامات تأیید نهایی را داده اند یا خیر.

وی گفت که چنین خدماتی برای تسریع ارایه سرویس مالی در هند و وارد کردن میلیون ها نفر دیگر به اقتصاد دیجیتالی کشور در حال رشد بسیار مهم است.

واتس آپ، پس از راه اندازی با شرکتهای پرداخت محلی دیجیتال Paytm و Phonepe و behemoths جهانی مانند Amazon Pay و Google Pay رقابت خواهد کرد.

واتس اپ که حدود 1.5 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دارد، در هند در مورد ذخیره سازی داده ها و حفظ حریم خصوصی مورد اختلافهایی بروز کرد.

هند اصرار دارد كه شركتهاي تكنولوژي داده هاي مربوط به سرخپوستان را در اين كشور ذخيره كنند ، چيزي كه واتس اپ تاكنون براي بستر پيام رساني خود مقاومت كرده است.بانک مرکزی هند نیز ذخیره داده های مربوط به پرداخت در هند را نیز اجباری کرده است. واتس اپ تأکید کرده است كه خدمات پرداخت آن در هند مطابق با هنجارهای بانك مركزی است

منبع: اکونومیک تایمز

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank