دسته : بانکداری در اروپا    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۴:۴۷

معرفی سامانه تارگت2

تارگت2 یگ سیستم تسویه ناخالص آنی  متعلق به اکوسیستم یورو است

تارگت2 یگ سیستم تسویه ناخالص آنی  متعلق به اکوسیستم یورو است. بانک های مرکزی و بانک های تجاری می توانند دستورات پرداخت را در یورو به تارگت2 ارسال کنند، جایی که آنها در پول بانک مرکزی پردازش و پرداخت می شوند، یعنی پولی که در یک حساب کاربری با یک بانک مرکزی نگهداری می شود.

تارگت2 پرداخت های مربوط به عملیات سیاست پولی یوروسیستم، و نیز معاملات بانکی به بانک و تجاری را پرداخت می کند.هر پنج روز یکبار، تارگت2 یک ارزش نزدیک به کل تولید ناخالص داخلی یورو را پردازش می کند که یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت در جهان است.

بیش از 1000 بانک از تارگت2 برای ایجاد معاملات در یورو از طرف خود یا از طرف مشتریان خود استفاده می کنند. با توجه به شاخه ها و شرکت های وابسته، بیش از 52،000 بانک در سراسر جهان و تمام مشتریان خود را می توان از طریق تارگت2 ردیابی کرد.

اکوسیستم یورو در پاسخ به تقاضای بازار، بررسی خدمات RTGS خود را آغاز کرده است. هدف این است که جنبه های فنی و کاربردی TARGET2 و T2S را با هدف بهبود کارایی و کاهش هزینه های عملیاتی تقویت نماید.

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank