دسته : بانکداری فراساحلی    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۱:۳۱

حجم فعالیت مراکز مالی فراساحلی

دارایی های تحت مدیریت در این مناطق حدود 400 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

داده های در دسترس هر چند بعلت نبود آمار جهانی مربوط به اوراق بهادار و شرکت های تجاری بین المللی فعال در این مراکز و محدودیت های ذاتی جع آوری داده در مراکز مالی فراساحلی ناقص هستند، اما موید این موضوع هستند که تجارت بانکی فراساحلی بزرگ و قابل توجه باقی مانده است[1].

با توجه به اوراق بهادار، اگر چه مراکز مالی فراساحلی بعنوان قطبی برای سازمانهای صندوق های سرمایه گذاری مشترک شناخته شده اند، دارایی های تحت مدیریت در این مناطق حدود 400 میلیارد دلار تخمین زده میشود که بخش نسبتاً کوچکی از دارایی هایی است که بصورت جهانی مدیریت میشود(که نزدیک 12 تریلیون دلار تخمین زده شده است).

در بخش بیمه، داده های یکپارچه که بصورت عمومی و در دسترس نادر است. برمودا، مرکز مالی فراساحلی پیشرو بزرگترین مرکز بیمه captive، در سال 2001 تعداد  شرکت بیمه و بیمه اتکایی را 1600 و به ارزش 172 میلیارد دلار و حق بیمه ناخالص سالانه 48 میلیارد دلار گزارش کرد(IMF, 2005). به علاوه برای اولین بار در سال 2004 برمودا در جایگاه چهارمین بازار بزرگ بیمه اتکایی در جهان پس از آمریکا، آلمان و سوئیس، از نظر مجموع خالص حق بیمه نوشته شده، قرار گرفت.

 

[1]  مبنی بر داده های BIS، دارایی های برون مرزی on-balance-sheet مراکز مالی فراساحلی به 4.6 تریلیون دلار در پایان 1999(حدود نیمی از کل دارایی های فرامرزی) که 0.9 تریلیون دلار آن در حوزه کارائیب بوده رسید.(IMF)

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank