دسته : بانکداری در ایالات متحده    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۹:۵۱

بانکداری در ایالات متحده آمریکا



بانکداری در ایالات متحده آمریکا در سالهای 1790 و همزمان با تاسیس این کشور آغاز شد و از آن زمان تاکنون به یک سیستم تاثیرگذار و پیچیده در بین نظام‌های بانکی تبدیل شده است. مهد بانکداری این کشور نیویوک و وال‌استریت بوده است که خدمات مالی متنوعی در عناوین بانکداری خصوصی، مدیریت دارایی و امنیت سپرده ارایه می‌شود.

اولین جرقه‌های صنعت بانکداری در آن سالها با تاسیس بانک پنسیلوانیا ایجاد شد تا تامین مالی جنگ انقلاب آمریکایی را بر عهده داشته باشد. بازرگانان در مستعمرات 13 گانه نیاز به یک ابزار مبادله داشتند، بدین ترتیب، بانک آمریکای شمالی نیز شکل گرفت تا تراکنشهای مالی پیشرفته‌تر را تسهیل نماید.

در سال 2018، بانکهای جی.پی مورگان، بنک‌آو امریکا، ولز فارگو، سیتی گروپ و گلدمن سکز بزرگترین بانکهای آمریکا بودند. طبق برآوردهای انجام شده، کل داراییهای صنعت بانکداری در آمریکا، در حدود 56 درصد اقتصاد این کشور است.

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank