دسته : آخرین اخبار    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۷:۴۴    دیده شده : 616

ترامپ به بانک مرکزی یورو هشدار داد

دونالد ترامپ یک بانک مرکزی دیگر را هدف هشدارهای ارزی خود قرار داد. رئیس‌جمهوری آمریکا که بارها «جرومی پاول» رئیس فدرال رزرو را بی‌کفایت خطاب کرده و خواستار چرخش سیاست انقباضی این نهاد شده بود، حالا پیکان اتهام را به‌سوی «ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نشانه گرفته است.

انتقاد تند ترامپ از دراگی روز سه‌شنبه از تریبون توییتر منتشر شد: «ماریو دراگی از انبساط پولی در آینده نزدیک برای بهبود وضعیت ناحیه یورو پرده‌برداری کرد. بلافاصله پس از سخنرانی او، یورو در برابر دلار تضعیف شد و این وضعیت که همواره ادامه داشته به معنای تقویت اروپا برای رقابت در بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل در برابر آمریکا است.» او در توییت کنایه‌آمیز دیگری که احتمالا خطاب به فدرال رزرو نوشته شده نیز عنوان کرد: «بانک مرکزی ناحیه یورو کاهش نرخ بهره را جزو اصلی ابزار انبساط پولی این نهاد می‌داند» که به عدم کاهش نرخ بهره در آمریکا برخلاف چین و اروپا اشاره دارد. به این ترتیب، ترامپ جبهه جنگ ارزی را از چین به اروپا کشاند و مخالفت خود با تقویت بیشتر دلار را بار دیگر بروز داد. مخالفتی که از رشد دنباله‌دار کسری تراز تجاری آمریکا نشأت می‌گیرد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا این بار به‌جای رئیس فدرال رزرو، «ماریو دراگی»، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا را مورد حمله قرار داد. نقد تند ترامپ به دراگی روز سه‌شنبه در توییتی از سوی رئیس‌جمهوری ایالات متحده منتشر شد که محتوای آن نقد پیام دراگی به بازارهای جهانی بود. ترامپ رئیس بانک مرکزی اروپا را نسبت به تضعیف عامدانه یورو در برابر دلار و دیدگاه اخیرش مبنی بر نیاز محتمل ناحیه یورو به اجرای بسته‌های محرک بیشتر، متهم کرد. ماریو دراگی در سخنرانی خود گفته بود اتحادیه در صورت تداوم نارسایی‌های فعلی به انبساط بیشتر نیازمند خواهد بود. بلافاصله پس از انتشار پیام وی در بازارها، یورو نزدیک به ۳/ ۰ درصد نسبت به دلار آمریکا تضعیف شد.

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank