دسته : مطالب اصلی    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۲۰:۱۱
بانک HSBC اعلام کرد:

گشایش اولین اعتبار اسنادی یوانی بر پایه زنجیره بلوک

بانک HSBC اعلام کرد که اخیرا اولین تراکنش اعتبار اسنادی یوانی براساس فناوری زنجیره بلوک را اجرا کرده است.

روز سه‌شنبه، بانک HSBC اعلام کرد که این معامله با استفاده از پلتفرم زنجیره بلوک مالی تجارت Voltron استفاده کرده است که این پلتفورم با همکاری سایر همکاران بخش بانکی از جمله بانک پاریباس فرانسه و استاندارد چارتر انگلیس ایجاد شده است.

اعتبار اسنادی تضمینی است از طرف بانک ها مبنی بر اینکه فروشندگان وجه معامله را از خریدار در ازای ارسال کالا دریافت می کنند.

این اعتبار اسنادی مبتنی بر زنجیره بلوک - که توسط بانک HSBC تکمیل شده است - برای تحویل تجهیزات LCD از هنگ کنگ به چین را بوده است؛ زمان اجرای آن را به  24 ساعت کاهش یافته است، در مقایسه با اسناد کاغذی که 5 الی 10 روز طول می‌کشد.

بانک HSBC، بازار بزرگ تراکنشهای یوانی بر پایه زنجیره بلوک را هدف گرفته است؛ تجارت چین در حدود 1.2 میلیون اعتبار اسنادی به ارزش تقریبی 750 میلیارد دلار را  در سال گذشته شامل می‌شده است.

آجای شارما، رئیس منطقه ای بانک HSBC د رحوزه تامین مالی تجارت جهانی و اسناد دریافتنی آسیا و اقیانوسیه، پیش بینی می کند که راه اندازی تجاری پلتفرم ولترون در پایان سال 2019 یا آغاز سال انجام شود.

لینک مطلب

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank