دسته : نهادهای بانکداری بین المللی    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۸:۱۲
توسط کمیسیون بانکداری اتاق بازرگانی بین المللی انجام شد:

انتشار قواعد استفاده از اسناد الکترونیک

کمیسیون بانکی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) برای پیشبرد دیجیتالی کردن شیوه های تأمین مالی تجارت، قوانین الکترونیکی جدید (eRules) را منتشر کرده است

کمیسیون بانکی ICC متممی برای قوانین موجود بروات (URC 522) قواعد اعتبارات اسنادی (UCP 600) را منتشر کرده است.

این قواعد الکترونیکی جدید، که از تاریخ 1 ژوئیه شروع به کار کرد، قوانینی را برای بانکهایی فراهم می کند که در سیستم مالی تجارت دیجیتال امروزی به طور فزاینده فعالیت می کنند.

در ژوئن سال 2017، اتاق بازرگانی بین المللی کارگروه "دیجیتال سازی در امور مالی تجارت" را تشکیل داد تا چالش های پیش روی بانک ها را با پیشرفت امور مالی تجارت به سمت آینده ای بدون کاغذ ارزیابی کند. کارگروه، کاربرد قوانین بانکی اتاق بازرگانی بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد و تدوین حداقل استانداردها را برای اتصال دیجیتال ارائه دهندگان خدمات در نظر گرفت. کارگروه همچنین برای تعیین مسئولیت حقوقی اسناد الکترونیکی و درک حقوق اشخاص ثالث با استفاده از کاغذ و اسناد الکترونیکی یک بررسی قانونی انجام داد. از آنجا که قواعد ICC هر سال بر مبلغ 1 تریلیون دلار از معاملات انجام می شود، تطبیق قوانین با عصر دیجیتال، بانک ها را قادر می سازد تا در فناوریهای جدید سرمایه گذاری کنند.

پس از یک مشاوره اولیه و روند بررسی، کمیسیون بانکی اتاق بازرگانی بین‌المللی به کارگروه دستور داد تا نسخه 1.1 از eUCP  موجود را به روز کند و یک eURC برای مجموعه ها نیز ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که تمامی قوانین بانکی تدوین شده توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی با فضای دیجیتال سازگار است. eUCP و eURC اصلاح شده، قوانینی را برای سوابق الکترونیکی مرتبط با محصولات مالی موجود در تجارت ایجاد می کنند.

دیوید مینل، همكار كارگرو و مالک شرکت تجاری مشاوره اعتبار اسنادی تجاری گفت: "گسترش كاهش ریسك از محیط كاغذ به محیط الکترونیك، كاربرد قوانین اتاق بازرگانی بین‌المللی را تضمین می كند، در عین حال با دنیای تجارت دیجیتال که بطور مدام در حال تغییر است، به روز می‌شود.

این قواعد الکترونیکی بطور مداوم پایش و به روز می شود تا منعکس کننده تحولات و روندهای آینده فناوری در مالی تجارت باشد. این امر با در آغوش گرفتن آینده ای بدون کاغذ، کاربرد راه حل های تجارت سنتی را در یک محیط دیجیتال محافظت می کند. اتاق بازرگانی بین‌المللی تضمین می کند که این قواعد الکترونیک برای بانک ها و سایر موسسات تأمین مالی تجارت قابل توجه و قابل اجرا باشد.

 

اتاق بازرگانی بین‌المللی با تأیید اهمیت آنها، متن كامل eURC و eUCP را برای استفاده متخصصان امور مالی تجارت در همه جا به صورت آنلاین در دسترس قرار داده است.  

 

اتاق بازرگانی بین المللی همچنین برای راهنمایی بانکها در مورد قوانین جدید، تحلیل ماده به ماده از نسخه دوم eUCP  و نسخه اول eURC  را منتشر کرده است. این راهنمایی توضیحی عمیق برای هر قانون و همچنین روند تهیه و تهیه پیش نویس ارائه می دهد.

اتاق بازرگانی بین‌المللی متعهد است تا تجارت تجاری را برای مردم و همه جای جهان انجام دهد. در راستای این هدف، كمسیون بانكداری اتاق بازرگانی بین‌المللی برای كاهش موانع برای مشاركت كنندگان در محیط مالی تجارت دیجیتالی امروز تلاش می كند. علاوه بر راه اندازی قواعد الکترونیکی، کمیته اجرایی کمیسیون بانکی اتاق بازرگانی بین‌المللی همچنین پیشنهادی را برای تهیه یک مجموعه جدید از قوانین تحت عنوان کاری "قوانین یکسان برای تجارت دیجیتال (URDT)" در دسامبر سال 2018 تصویب کرد. هدف URDT است. برای ایجاد یک چارچوب سطح بالا که به تشریح تعهدات، قوانین و استانداردهای مربوط به دیجیتالی شدن امور مالی تجارت می پردازد.

در حال حاضر چندین نشست گروه پیش نویس تشکیل شده است که نتیجه آن تهیه یک چارچوب اولیه است و قصد دارد پیش نویس جلسه اول کمیسیون قوانین با نهادهای منطقه ای اتاق بازرگانی بین‌المللی (معروف به کمیته های ملی) را قبل از نشست فنی کمیسیون بانکی اکتبر 2019 در پاریس به اشتراک بگذارد.

منبع: اتاق بازرگانی بین المللی

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank