دسته : نرخ ارز    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۹:۱۲    دیده شده : 4,553

۴ نکته همتی درباره ثبات بازار ارز

رییس کل بانک مرکزی نکاتی پیرامون ثبات در بازار را تشریح کرد.

دکتر عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی جدید خود نوشت: طی دو الی سه ماه گذشته در پست های اینستاگرامی و مصاحبه هایی که با رسانه ها داشتم، از ثبات نسبی حاکم در بازار ارز و به تبع آن در سایر بازارها، یاد کرده و از کاهش تدریجی نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه، به عنوان نشانه های حرکت به سمت ثبات یاد کردم.

در این زمینه، چند نکته را باید توضیح دهم:

 ۱. ثبات بازار قطعا به معنای توقف یا کاهش قیمت ها و رفع فشار اقتصادی بر طبقات درآمدی متوسط و پائین جامعه، نیست و صرفا شکست فشار حداکثری آمریکا، در نیل به اهدافش را نشان می دهد. لذا حمایت از اقشار با درآمد ثابت و پایین بایستی با جدیت پیگیری شود.

 ۲. در کنار برنامه ریزی های دولت، امید به بهبود شرایط، با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و نیز اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی می رسد، به شدت نسبت به شش ماه پیش فزونی یافته است.

 ٣. تلاش ها برای افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و فرآورده های نفتی و مهم تر از همه صادرات غیرنفتی به روش های مختلف در حال گسترش است.

 ۴. تلاش کشورهای همراه با تحریم، برای فاصله گرفتن از اشتباه خود و از همه مهم تر، ارائه برخی از پیشنهادها، برای کسب رضایت ایران، جهت پذیرش مذاکره، سیگنال های مهمی است از پیروزی مردم ایران در صحنه مقاومت اقتصادی و نیز قدرت نمایی اش در منطقه.

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank