دسته : فین تک    تاریخ درج : ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۲۱

ممنوعیت ورود شرکتهای بزرگ به خدمات مالی

بر اساس یک نسخه از پیش نویس طرح، پیشنهادی برای جلوگیری از فعالیت شرکت‌های فناوری بزرگ در حوزه خدمات مالی یا ارزهای دیجیتال تهیه شده است که اکثریت دموکرات درکمیته خدمات مالی کنگره از آن حمایت می‌کنند.

در راستای توسعه بازرسی و کنترل بیشتر، از زمان اعلام فیس بوک مبنی بر انتشار ارز لیبرا، که موجب اعتراض گسترده نیز شد، این لایحه یک جریمه در حدود 1 میلیون دلار برای نقض این قوانین پیشنهاد می دهد.

چنین پیشنهاد جالبی احتمالا موجب مخالفت اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان می شود که علاقمند به نوآوری هستند و احتمالا برای جمع آوری آرای کافی تلاش خواهند کرد.

حتی اگر مجلس نماینگان بصورت کامل این طرح را تصویب کند، هنوز مجبور به تلاش برای تصویب آن مجلس سنا خواهند بود که احتمالا یک مبارزه سخت است.

با این وجود، این پیش نویس پیشنهاد یک پیام قوی برای شرکت های بزرگ تکنولوژیکی به طور فزاینده ای در فضای خدمات مالی فعالیت می‌کنند به همراه دارد

پیش نویس قانون "Keep the Big Tech Out of Finance Act" یک شرکت بزرگ تکنولوژی را به عنوان یک شرکت معرفی می کند که عمدتا سرویس پلت فرم آنلاین را با حداقل 25 میلیارد دلار درآمد سالیانه ارائه می دهد.

هفته گذشته، جروم پاول، رییس فدرال رزرو، به قانونگذاران گفت که طرح فیس بوک برای ساخت یک ارز دیجیتال به نام Libra نمی تواند اجرایی شود، مگر اینکه نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، پولشویی، حفاظت از مصرف کنندگان و ثبات مالی را مورد توجه قرار دهد.

منبع: رویترز

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب اندیشکدهبانکداریارزبین‌المللبین المللفراساحلیآفشورسوئیفتSWIFTنرخ ارزفین تکفین‌تکfintechیورودالردلار اروپاییبانکداری بین المللبانکداری بین‌المللبانکداری بین‌المللیبانکداری بین المللیبین المللیبین‌المللیThink Tank